|
| Fridag - Cäsa | |
| | Forfatter | Besked |
---|
Gæst Gæst
| Emne: Fridag - Cäsa Ons Apr 25, 2012 2:33 am | |
| S: Strøget V: Solskind, rimelig varmt faktisk T: Lidt hen på formiddagen - omkring klokken 10 O: travle mennesker.
"Vi ses igen senere, ik Christian?" "Jo farmand!" En lille dreng med brunt hår og smukke blå, hoppede glad op og smilede stort til sin far, en høj mand med blå øjne og mørkeblondt hår. "Får farmand ikke et kys?" spurgte han, næsten helt såret. Drengen grinede af sin far og gav ham et stort kys på munden og et kram. "Vi ses klokken seks når jeg henter dig, ik knægt?" spurgte han sin glade søn. Drengen nikkede og stak af ind til sin ven, Tobias. Tobias' mor så tydeligvis ikke begejstret ud over at se at Mathias var så ung, men det var han vant til. "Jeg kommer omkring seks-tiden og henter ham" sagde han blot med et nik, inden han vendte om på hælen og bevægede sig væk derfra og ud på strøget. Det var hans weekend med Christian, men han havde valgt at lade ham tage hjem til en af sine venner, da køleskabet stod tomt og hans lejlighed lignede et bombet lokum. Mathias havde dog lige en lille hyggelighed på hjertet. Så han smuttede hurtigt ind i en butik, købte tre flasker tuborg og to carlsberg - hvordan skulle man kunne vælge imellem de to skattebasser? - hvoraf han trak en tuborg op af posen og fik den på mystiskvis åbnet med en mur han gik i nærheden af. Lidt skabsalkoholiker måtte man vel altid være? Desuden måtte han ikke drikke mere end to genstande så længe han var i selskab med Christian. Det havde været Mettes krav for at han kunne få forældermyndigheden over ham. Nu rendte Mathias blot rundt i sin 'bevar Christiania' t-shirt, et par hængerøvsbukser og ternede slip-on sko, mens han drak en øl og kiggede sig omkring, uden pengene til egentlig at købe noget resten af weekenden i tilfælde af at Christian ville have et eller andet. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Fridag - Cäsa Ons Apr 25, 2012 7:40 am | |
| Cäsas storebror havde beordret Cäsa ud af døren, da han skulle have sin kææreeste på besøg, så måtte "lille" Cäsa ikke være i nærheden. "Lille" Cäsa måtte ikke se nogle "voksne" ting. Det irriterede ham nok en lille smule, at han blev behandlet som en meget lille baby, og ikke den snart voksne mand, som han ville blive. Et kæmpe suk kom fra ham, da det var trejde gang, at han var stødt ind i en fremmed person. "Det må du altså undskylde" sagde han virkelig trist over, at han faktisk ikke var fokuseret nok til at gå ordenligt rundt mellem mennekser. Bare han kunne være voksen for en gangs skyld! Roligt gik han ind i en butik og kom ud igen efter at have købt et regnbuefarvet pandebånd, og tog det på, så folk med garanti ville gå uden om ham og ikke tro, at han ville gå uden om dem, hvad der uhyggeligt nok virkede for ham, lidt skræmmende faktisk, taget i betragtning af, at han kun havde røde bukser på, en skrigegrøn T-shirt og nu dette pandebånd, det gav ikke så meget mening.
//ikk så meget krea sorry |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Fridag - Cäsa Ons Apr 25, 2012 11:20 pm | |
| Mathias gik lidt i sin egen verden, da en knægt stødte ind i ham, skyndte sig at sige undskyld, og skyndte sig videre. Det var jo ligesom at være tilbage i storbyen. Men han fik lidt skyldfølelse, han havde jo også delvist været skyld i det og havde ikke haft chancen for at sige undskyld inden han var forsvundet i mængden af utroligt travle mennesker. Det irriterede ham grænseløst da han hadede den slags. Han kunne selv huske hvor ubehageligt det var når folk stødte ind i en og man fik besked på at undskylde, så hvorfor skulle drengen ikke have det på samme måde? Han havde ganske vist ikke sagt noget, men alligevel!... Og hvorfor tænkte han overhovedet på det, han havde langt vigtigere ting at sørge for, som mad til aftensmad til sin søn og sig selv! Men inden han nåede videre med det, fik han øje på drengen i mængden igen og... var ved at få grineflip af hvad han bar, men holdte det inde i sig. Istedet løb han over til ham og tog fat i hans håndled. "Hey, uhm, vi stødte ind i hinanden for lidt siden og - ehm - det har irriteret mig lidt at jeg ikke fik sagt undskyld selv. Vi gik vist begge i vores egne verdener, eh?" sagde han med et fjoget grin og slap straks Cäsas håndled for at klø sig i nakken. Hvis det ikke var for hans størrelse ville man tro at han var 15 år eller sådan noget på den måde han opførte sig, eller måske kun 12, fordi at han mere virkede som et barn. Måske en på 6? Flot, så ville han kun være 2 år ældre end sin egen søn. Virkelig smukt! |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Fridag - Cäsa Lør Apr 28, 2012 10:59 pm | |
| Cäsa var bare en lille smule træt i dag. Hans storebror havde siddet op den halve nat i telefonen, med sin åndsvage kæreste, med den eneste sætning: Nej du lægger på" og han lå lige ved siden af Cäsas værelse. Så det med at holde sig mere koncentretet som han plejede at havde. Da Cäsa var stødt ind i en dreng, kiggede han ikke engang op og så på personen. Det var sket så tit, og det var virkelig pinligt, at man stødte ind i folk op til flere gange, heller ikke noget af det smarteste. Han orkede ikke lige nu, at stå med endnu en person, og diskutere om hvorvidt man skulle se sig for eller ej. Cäsa rettede lidt på pandebåndet, med et lille smil på læben, så den sad virkelig skævt på hans hoved, det ville få folk til at fjerne sig fra ham og den vej han ville gå på. Hvad der virkelig frydede Cäsa. Pludselig begyndte han at hoppe lalleglad rund, men det stoppede brat op, og han lignede en, som slet ikke havde lavet noget fjollet overhoved. Men folk begyndte at gå uden om ham, så det var jo bare perfekt. En elller anden tog fat i Cäsas håndled, så han skvattede kort, men det blev ikke til det store fald. Langsomt kiggede han op på den fyr, som havde stoppet ham og smilede svagt. "Hey det gør ikke noget." sagde han med en håndviften. "Ja det gjorde vi vidst begge, men sådan kan man jo også få nye venner på" sagde han med et lille grin. Imens de stod sådan flettede sine hænder ind i hinanden, bare omme på ryggen, så den fremmede ikke kunne se det. "Mit navn er Cäsa" sagde han venligt og rakte hånden frem til ham, bare for at være høflig. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Fridag - Cäsa Man Apr 30, 2012 4:08 am | |
| Mathias lagde hovedet på skrå mens fyren forklarede og smilede dernæst fjoget. Det var en næsten-awesome måde at få venner. Det bedste var dog at blive venner under en festlig begivenhed, som over en øl eller noget. Så var man også næsten sikker på at man havde det sjovt uanset HVAD der skete! Mathias så kort på Cäsa da han præsenterede sig og holdte hånden imod ham. Hans næsten-altid påklistrede smil blev på hans læber da han tog imod. "Navnet er Mathias, men kælenavne er altid godkendte" præsenterede han sig med et grin. "Ville du have noget imod at snakke videre?? Jeg har ikke noget at lave før klokken seks i aften" tilføjede han, mens han tog sin øl op i sin hånd, viftede lidt rundt med flasken, uden at spilde en dråbe og dernæst tog en tår af sin øl, inden smilet var tilbage på hans læber. Han var ikke fuld, det var også tydeligt på ham, det var bare lidt at hygge sig med, af ren vane. Han havde ikke brug for det, men det smagte nu meget godt. Han drak gerne vand, men det smagte ikke så godt, og sodavand var oftest for søde til hans smag. Han kunne godt lide søde ting - for at være ærlig, spiste han gerne ren sukker med sirup - men at det samtidig boblede? Det var lidt for meget. Han drak kun sodavand for at blande det op med alkohol. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Fridag - Cäsa Ons Maj 09, 2012 4:41 am | |
| Cäsa syntes, at det var en smule flovt over, at han bare var gået sådan fra denne fyr, da han så havde ledt efter Cäsa. Det havde ikke været hans hensigt, at få ham til at lede efter ham. Men nu havde han da en at snakke med i stedet for at gå alene rundt her og vente på noget skulle ske. "Hyggeligt at møde dig Mathias." sagde han venligt, og syntes faktisk, at denne fyr var virkelig sød at snakke med. Cäsa følte sig allerede tryg ved bare at snakke med ham, selvom han lige havde mødt Mathias. "Ja det vil jeg meget gerne, jeg venter bare på at storebrors kæreste skrider fra huset" sukkede han lettere opgivende, og rystede på hoved, da han ikke kunne fatte at han altid skulle smides ud. Hurtigt rettede Cäsa sig op med et grin og smilede sit søde smil. "Hvad vil du så lave Mathias? For vi kan sikkert ikke snakke uafbrudt her." sagde han virkelig venligt til Mathias og grinede svagt. "Du kan vidst godt lide øl" sagde han og kiggede lidt undrende på øllen. "Hvad med rom og cola?" spurgte han så nysgerrigt, da de kunne tarte med alkoholen. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Fridag - Cäsa Fre Jun 01, 2012 6:09 am | |
| Mathias grinede blot fjoget til Cäsa. Han var dog underligt nervøs, hvilket han normalt aldrig var, men han ignorerede det blot. Der var bare noget med den her fyr... Som han egentlig overhovedet absolut ikke forstod. "Ouch... Det kender jeg alt for godt, udover at min er en søster" sagde han med et grin. "Storesøskende er nederen.. Og de bliver ikke bedre herfra" tilføjede han dybt seriøst. Men smilede så. "Men hvad skulle man gøre uden dem?" det blev sagt med et ærligt smil. Mathias stank trods alt også til at lyve, så hvorfor ikke holde sig til at være ærlig? Nemlig, meget lettere. "Pfft, det ved jeg ikke... Er der noget specielt du har lyst til? Jeg er næsten lige flyttet hertil, så jeg prøver mig stadig frem" sagde han med et varmt smil, som han altid gjorde. Til det med øl måtte han tænke sig om, inden han nikkede. "Jup!" Grinede han. "Rom og cola? Smager godt, men Rom, vodka og cola" grinte han med et stort smil. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Fridag - Cäsa Fre Jun 01, 2012 6:50 am | |
| Cäsa stod og smilede virkelig venligt til denne Mathias, som faktisk var ekstrem sød at snakke med, og virkede også sød, rar og virkede lidt mærkelig ligesom ham. Det var faktisk virkelig mærkeligt at se en anden lidt som ham. Hans storebror ville sikkert ikke føle sig helt urolig ved, at han gik med ham. Cäsa nikkede omgivende, og blev virkelig glad for, at han var enig med ham i søskendesamtalen. "åh nej, det lyder ikke godt! Min bror behandler mig som en 5 årig." forklarede han omgivende, og glædede sig ikke til det blev værre. "sikkert endt i børnehjem." mumlede han lidt for sig selv, og grinede så stort. "man kan ikke leve med dem, men man kan heller ikke leve uden dem. Hvem skulle man så drille?" sagde han lidt grinende. Hans storebror havde jo taget ham til sig, da forældrene døde, og sørgede for en psykolog til Cäsa da han var helt lille. Så han kunne ikke leve uden sin storebror, selvom han behandlede ham som en baby, men det havde han jo på en måde også været for ham gennem barndommen. Så havde det selvfølgelig også været nemmere at snakke om private ting med sin storebror. Cäsa smilede endnu mere bredt til ham, da han fortalte han var nu. "fedt! Jeg har heller ikke vænnet mig til stedet her." forklarede han med et skuldertræk. "er der noget bestemt du godt kunne tænke dig at se?" spurgte han så venligt, og lagde hænderne bag ryggen. Cäsa grinede stort over det med alkoholen, hvor var det bare sjovt at høre på alligevel. Hvordan kunne det overhoved være at folk kunne drikke det? "næææh nej rødvin blandet med rosé og hvidvin." sagde han med et grin, men mente det skam, da hans bror havde lært ham at drikke det. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Fridag - Cäsa Lør Jun 02, 2012 6:48 am | |
| Mathias grinte let over hvad Cäsa sagde. "Jeg er flyttet hjemmefra, og min søster behandler mig stadig som en baby" sagde han blot med et grin. Men det var nok også lidt hans egen skyld, da han var utroligt barnlig og altid havde været det, så på den måde var han jo stadig et barn. "Du har helt ret! Ligemeget hvor meget jeg hader min søster vil jeg altid elske hende" grinede han blot, storsmilende. Han kunne godt lide den her fyr. Han var ret sjov at snakke med, og trods den ret tydelige aldersforskel, virkede han som... jævnaldrende, faktisk. Han vidste ikke hvor gammel Cäsa var, men det var nok også lidt at han ikke opførte sig særligt voksent og faderligt. "Næh, egentlig ikke. Jeg plejer bare at gå derhen hvor mine fødder bærer mig" svarede han fjoget. Endnu en gang; ærlighed. Han planlagde aldrig noget. Alt han gjorde var spontant, for hvis han lagde planer, ville han ende med at hoppe fra dem. Det var typisk Mathias at aftale at skulle til en fest ude i byen og så ende med at køre hen og se sin søn istedet. Mathias så dog næsten helt imponeret på Cäsa. "Vildt. Jeg troede kun at gamle mennesker kunne lide vin" udbrød han så uden at tænke over det. "Ikke at du er gammel! Bare... Det ved jeg ikk, jeg er selv 22 år og jeg bliver nødt til at blande cola i rødvin og sprite i hvidvin, ellers kan jeg ikke drikke det, og du ser ud til at være yngre end mig, så hvis jeg mente at du var gammel, ville jeg også sige at jeg var gammel, og bare fordi jeg er - eh - ja, ehm, far, så betyder det ikke at jeg er gammel, håber jeg i hvert fald" sagde han og kløede sig på kinden. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Fridag - Cäsa Lør Jun 02, 2012 11:22 pm | |
| Cäsa grunde lidt omgivende over det Mathias grinede af. Ja hans storebror var lidt anderledes end andre storebrødre. Han havde jo været både hans mor og far gennem barndommen. Så det var ikke så sært, at han behandlede Cäsa som sin lille unge, og nok også derfor Cäsa også behandlede ham som sin far. Cäsa nikkede ivrigt over ham, hvor var det fedt, at han kendte en, som også kendte til det med søskende. Alle andre ville bare syntes det var fedt med en søster eller bror. Cäsa smilede stort til ham. "er hvor lyder det rart." sagde han lidt misundelig over at nogle kunne gøre ting uden planlægning. Cäsa havde et helt skema hver måned, som han altid fulgte og skulle rette sig efter. Han kunne ikke det der med at intet var i orden, selvom han virkelig gerne ville gøre det. Det kunne jo være hyggeligt, men Cäsa blev altid så forvirret over det. Suk. Cäsa smilede stort over at se Mathias være så imponeret af han drak voksendrikke. Et lille fnis kom så fra ham, da mathias prøvede at forklare sig ud af den med han var gammel. "det gør ikke noget. Min bror lærte mig det, så jeg kunne drikke uden at der kom noget mærkeligt i drikken." sagde han venligt med et lulles il og grin på læben. Cäsa smilede så stort til ham. "uh nurgh Urg du har en lille uuuuh baby! Årrrrrh de er så søde og nuttede jeg ville ønske jeg havde en lille en." sagde han og slog så sine hænder få munden. Han lød virkelig pinlig lige nu, og så fik han sig selv til at lyde så femset. Virkelig pinligt. |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Fridag - Cäsa Søn Jun 03, 2012 12:14 am | |
| Mathias trak på skuldrene. "Ikke ligefrem. Jeg har altid været dårlig til planlægning" brummede han, ikke synderligt glad. Han prøvede virkelig at spare op til at få en bil, så han selv kunne hente sin søn, istedet for at hans ekskæreste kom og afleverede drengen. Eller endnu værre, hans ekskærestes kæreste afleverede ham. Men hver gang han var begyndt at komme op imod sit mål, så han kunne få en nogenlunde ny bil, kom der noget i vejen. Enten havde han glemt at der skulle betales husleje, ellers manglede Kristian et eller andet og værre endnu, nogengange var det fordi at hans motorcykel skulle til reparation. Mathias var dog stadig imponeret over at Cäsa drak vin. "Wao... Men hvis du drikker vin og sådan noget, er det så ikke svært at tage i byen og drikke sig stiv?" jup, så langt nåede Mathias' fantasi. Han kunne ikke forestille sig at der fandtes et levende menneske som ikke drak øl med vennerne i byen. Hans søster drak ganske vist ikke øl, men han drillede hende også og sagde at hun var sær, så det gjorde jo op for det hele. "Jeg ved nu ikke hvor baby han er, han skal starter i skole til næste år" sagde han tænkende. "Men ellers ja, jeg har en søn" svarede han, nærmest helt stolt... hvilket han også var, egentlig. Han elskede sin søn, hvordan skulle han kunne lade være? Det var trods alt et barn der halvt var lavet af hans gener? "Men du bør nok vente med at få et barn. Det er dumt at gøre som mig, jeg gjorde min kæreste gravid da jeg var 17 år og blev officelt far som 18-årig, inden hun gik fra mig og begyndte at date en anden" tanken om ham gjorde ham lettere nedtrykt. Han prøvede at få Kristian til at kalde ham far... |
| | | Gæst Gæst
| Emne: Sv: Fridag - Cäsa Tirs Jun 05, 2012 3:05 am | |
| Cäsa smilede venligt til Mathias, da han ikke virkede så glad for at gøre tingene spontant. "det er da bedre end at have lavet planer for hele næste måned til hver mindste sekund. At prøve noget spontant bare en dag ville være skønt." sagde han lettere omgivende, og man kunne godt høre at han havde prøvet det før, bare uden held. "selv hvor lang tid jeg må være inde i en butik." mumlede han lettere utilfreds med sig selv. "jeg kan selv min storebrors skema, og husker ham på alt det han skal nå i ugens løb." Mathias kunne sikkert godt høre, at han virkelig gerne ville noget spontant bare på et eller andet tidspunkt. Det ville blive svært, men han ville gør det alligevel. Cäsa kiggede smilende på ham med et skuldertræk. "jeg har aldrig drukket andet end ROM og cola i byerne, storebror siger øl og alt andet er for voksne mennekser, som er over 20 år gammel, så en lille fyr på 17 må ikke prøve det. Og storebror forbyder mig at drikke mere en to glas ROM og cola til en fest." sagde han lettere utilfreds, og man kunne se at han var lidt irriteret over at han storebror lod ham drikke vin og champagne, men øl og alt andet måtte man ikke drikke overhoved ud over ROM og cola. Dybt suk! "åååårh! En lille dreng! Ej hvor sødt." Peber han, og var ved at gå i spåner over at Mathias havde en lille dreng, som snart skulle i skole! Hvor sødt var det lige! Cäsa så at Mathias virkede lidt trist over det han sagde, så han nussede ham blidt over panden med sine fingre og smilede. "uanset alderen, så er det bare godt at din søn smiler til dig. Det viser at du er en god far." sagde han opmuntrende. Cäsa havde selv sagt det til sin bror, da han var kommet grædende ind til Cäsa, og sagde at han var den værste bror han kunne få. Efter de ord, som Cäsa havde sagt havde hans bror følt sig meget bedre tilpas. |
| | | Sponsoreret inhold
| Emne: Sv: Fridag - Cäsa | |
| |
| | | | Fridag - Cäsa | |
|
Lignende emner | |
|
| Forumtilladelser: | Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
| |
| |
| |